SL-ReDu

Sign Language Recognition in Education

Το SL-ReDu εστιάζει στην ανάπτυξη καινοτόμων αλγορίθμων για την αναγνώριση νοηματικού βίντεο, με στόχο να εξελίξει την τρέχουσα τεχνογνωσία σε βαθμό που θα επιτρέψει την ενσωμάτωση τεχνολογιών αναγνώρισης ΝΓ σε εύρωστα και αξιόπιστα περιβάλλοντα αλληλεπίδρασης μέσω ΝΓ. Το αντικείμενο του έργου εντάσσεται στην έρευνα αιχμή στις περιοχές υπολογιστικής όρασης και βαθιάς μηχανικής μάθησης, δεδομένου ότι τα πρόσφατα επιτεύγματα στη βαθιά μηχανική μάθηση επιτρέπουν σημαντικό πεδίο εφαρμογής στην αναγνώριση ΝΓ, πεδίο στο οποίο το έργο θα διερευνήσει την εφαρμογή πρωτότυπων αλγορίθμων για την αναγνώριση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), χρησιμοποιώντας ένα σύνολο διδιάστατων και τριδιάστατων επισημειωμένων δεδομένων βίντεο και ένα κατάλληλο γλωσσικό μοντέλο.
Το επιδείξιμο πρωτότυπο σύστημα του έργου SL-ReDu θα ενσωματώσει τα ερευνητικά επιτεύγματα στις τεχνολογίες αναγνώρισης ΝΓ, εστιάζοντας στην Εκπαίδευση, συγκεκριμένα στην αξιολόγηση του νοηματισμού των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο πλαίσιο μελέτης και εξέτασης του υποχρεωτικού μαθήματος “Ελληνική Νοηματική Γλώσσα” σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα του Τμήματος. Το επιδείξιμο πρωτότυπο θα παρέχει πλήρες περιβάλλον αλληλεπίδρασης τελικού χρήστη μέσω ΕΝΓ, απαντώντας στην τρέχουσα έλλειψη εργαλείων αξιολόγησης του επιπέδου νοηματισμού μη-φυσικών χρηστών της γλώσσας (φοιτητών καταρτιζόμενων), με έμφαση στην ανάγκη για αξιοπιστία και συνοχή της αξιολόγησης.